سالمترین و بهترین غذاهای دوران بارداری

سالمترین و بهترین غذاهای دوران بارداری

نکات و گریزهای این مقاله مربوط به کتاب سالمترین و بهترین غذاهای دوران بارداری است.

برای مشاهده کامل و خرید این کتاب می‌توانید اقدام نمایید.

سالمترین و بهترین غذاهای دوران بارداری

کتاب سالمترین و بهترین غذاهای دوران بارداری

کتاب سالمترین و بهترین غذاهای دوران بارداری: کتاب خوب دیگری از جونی بودِن. جونی با سبک کارشناسانه خود همراه با آلیسون تنیس بهترین غذاها و ادویه جات را برای خانم های باردار توصیه می کند.

همه خانم های باردار باید این کتاب را بخوانند.

پس از مطالعه دقیق این کتاب، شما خواهید فهمید که در هر مرحله از بارداری برای کودک تان چه اتفاقی می افتد، و غذای شما چه کمکی به رشد او دارد. با ذکر علت و دلیل درخواهید یافت چه غذاهایی را بخورید و از چه غذاهایی اجتناب کنید.

در مقدمه این کتاب آمده است:

یکی از چیزهایی که کوشیده ام در همه نوشته هایم با آن برخورد کنم اطلاعات غلط و گیج کننده و موهومات در مورد غذاها و مواد غذایی است که بیش از سودشان به ما زیان رسانده اند. (که به طور مثال یکی از آن ها خودداری کامل از خوردن چربی ها است). آنچه را که مادربزرگم «قصه پیرزن ها» می نامید، نمونه کامل این جمله بود که «شما برای دو نفر غذا می خورید» این تفکر سبب شده است که تعداد زیادی از مادران به اندازه دو برابر مقدار معمول غذا بخورند.

مادری سالم، کودکی سالم

حقیقت این است که شما برای رشد کودک خود به تنها 300 کالری اضافه نیاز دارید و این در سه ماهه دوم و سوم یکسان نیست ولی این که این کالری ها را چگونه انتخاب کنید، چیزی است که اهمیت حیاتی داشته است و این کتاب می خواهد به شما بگوید و نتیجه این مادریِ سالم، کودکی سالم با افزایش وزن کم و کاهش وزن آسان بعد از بارداری خواهد بود. انتخاب عاقلانه غذا به توانایی باردار شدن کمک می کند بنابراین اگر شما این کتاب را می خوانید و انتظار دارید که باردار شوید، کار درستی کرده اید. همچنین انتخاب عاقلانه غذا به زایمان هم کمک زیادی می کند. حتی شناخت میل شدید به بعضی غذاها که در این کتاب خواهید خواند، موثر است.

مثلاً میل شدید بر ترشیجات و بستنی نشان دهنده این است که بدن شما به کلسیم و سدیم بیشتر نیازمند است. حالا که از میل شدید صحبت به میان آمد، باید اشاره کرد مفهومی در این کتاب مطرح شده است که بسیاری از مردم به استفاده آن پی برده اند و آن هم هنر تغییر غذا است جایگزین های خوبی برای غذاهایی که فرد باردار معمولاً به آن ها اشتها دارد وجود دارد که ما نمونه های زیادی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

همچنین نتایج جدیدترین تحقیقات را در مورد مشکلات دوران بارداری به شما خواهیم گفت که چگونه اُمگا ۳ بیشتری از ماهی به دست آورده و از جیوه دوری کنید. و چگونه آب کافی مصرف کنید تا در موقع داشتن حالت تهوع نیاز به نوشیدن آب بیشتر نداشته باشید. شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بدانید چگونه غذاهایی را که معرفی می کنیم، تهیه کرده و چه موقع و چه مقدار از آن ها مصرف نمایید.

دوران بارداری خود را با غذای مناسب، سالم نگه دارید.

غذا برای خود و کودک تان بیش از آنچه به نظر می آید، پیچیده است ولی با اطلاعات صحیح در مورد غذاها می توانید دوران بارداری سالمی داشته باشید. ما همه می دانیم که غذا و سلامتی ارتباط محکمی با هم دارند ولی در دوران بارداری، آنچه را که می خورید مهم تر از هر زمان دیگری است. نوع غذاها فقط در شما تاثیر ندارند بلکه بر کودک شما هم موثرند. کودک از نظر مواد غذایی کاملاً به شما متکی است بنابراین آنچه را که در ظرف غذای خود می گذارید اکنون در هر دوی شما اثر دارد. دانشمندان کشف کرده اند آنچه را که امروز می خورید، می تواند در سلامتی سال های آینده کودک تان موثر باشد. پس با ما به متن صفحات این کتاب سفر کنید و ببینید چه غذاهایی برای طی دوران بارداری سالم و پرنشاط موثر هستند.

مواد غذایی کلیدی در زمان بارداری

زمانی که به مرحله بارداری و مادری وارد می شوید، بسیاری از مواد غذایی برایتان اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. احتمالاً از قبل در مورد اسید فولیک و کلسیم اطلاعاتی دارید ولی بسیاری از خانم ها از اهمیت دیگر مواد غذایی مانند آهن، DHA، ویتامین B6 آگاه نیستند. در حقیقت در دوران بارداری شما به بیش از ده یا یازده ماده غذایی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارید. بعضی کارشناسان می گویند که شما در دوران بارداری به ۱۰۰% آهن، 6۰% ویتامین A، ۵۰% ویتامین B6 و اسید فولیک، ۳۰% ویتامین C و همچنین به نیاسین، ویتامین B12 و ویتامین B2 بیشتری نیاز دارید. مواد غذایی بیش از آن که فقط از کمبودها پیشگیری کنند، کار انجام می دهند. بعضی مواد غذایی می توانند باروری را افزایش داده، حالت تهوع را برطرف کرده، انرژی را مضاعف کرده، درد پر خون شدن سینه را تسکین داده یا افسردگی پس از زایمان را برطرف نمایند. اجازه دهید ببینیم این مواد غذایی مهم دوره بارداری چه چیزی را پیشنهاد می کنند.

رفع ناراحتی دوران بارداری

بعضی خانم ها وقتی در دوران بارداری احساس فقدان انرژی می کنند متعجب شده یا روحیه خود را از دست می دهند. این کمبود انرژی تعجبی ندارد. بدن در حال بزرگ کردن کودک شما است و به هر حال اولویت این ساختن، بچه است اگر انرژی‌تان همیشه زیاد بوده است ولی می تواند وحشت آور باشد. خبر خوب این است: در حالی که در سه ماهه اول خستگی مشکل اصلی است. در سه ماهه دوم و سوم انرژی تان بیشتر است ولی اگر حمل همیشگی کودک به این طرف آن طرف در این سه ماهه امان را از شما گرفته و نمی توانید یک چرت بخوابید، تعجب نکنید. بدن نه تنها مقداری انرژی را صرف پرورش کودک می نماید بلکه در عمل به شما مُسکّن می دهد. بدن پروژسترون خیلی زیادتری تولید می کند که یک مُسکّنِ طبیعی است. این مادر طبیعت است که می گوید «آرام باش» ولی آرام شدن و خود را به زور کشاندن دو چیز متفاوت هستند. خوردن غذاهای سالم راه خوبی برای افزایش انرژی است کربوهیدرات های پیچیده (ما اصطلاح مدرن تر آن یعنی کربوهیدرات های دارای قند کم را ترجیح می دهیم) تأمین کننده بزرگ انرژی هستند چون آن ها سوختی را که می دهند، به صورت کند است تا در تمامی روز شما را متحرک نگه دارد.

غذاهای ممنوعه زمان بارداری! خانم ها نباید این را بخورند!

نباید آنرا بنوشند! نباید این کار را انجام دهند! این روزها هر جا که می روید اخطارهایی برای خانم های باردار وجود دارد. موقعی که باردار هستید، ممکن است کم‌کم به نظرتان بیاید که در یک حباب زندگی کرده و حتی در آن حال هم نمی توانید هیچ بخورید یا بیاشامید. به نظرتان می رسد که هر غذایی برای سلامت خود و کودک تان خطرناک است. البته در مورد نوشابه هایی که باید از آن ها پرهیز کرده، مکمل هایی که باید از آن ها بترسید و داروهایی که ممکن است به شما آسیب برسانند، اخطارهایی وجود دارد. آیا این ها درست هستند؟ به راستی خطرهای واقعی خوردن و آشامیدن دوران بارداری کدامند؟ اجازه دهید اضطراب مرتبط با انتخاب غذاها را برطرف کرده و تحقیقات دقیقی از واقعیت های ورای بعضی از غذاهای مشکل دار دوران بارداری را بیان کنیم.

بهترین غذاها برای شیردها (شیردهی راحت و مجانی)

شیردهی برای خود و کودک تان، مجانی، راحت، سالم و گزینه خیلی خوبی است در واقع یک کار طبیعی ست. حداقل 90 درصد خانم هایی که می خواهند شیر بدهند، می توانند. بنابراین تعجبی ندارد که دست اندرکاران بهداشت و سازمان بهداشت جهانی شیردهی را به خانم ها خیلی توصیه می کنند. در این جاست که ما وارد میدان می شویم. این که دیگر باردار نیستید معنی اش این نیست که نباید دیگر به رژیم غذایی خود توجه کنید. در واقع رژیم غذایی شما بیش از همیشه برای سلامت خود و کودک تان اهمیتی حیاتی دارد. روند تولید شیر به اندازه روند بارداری بر بدن فشار می آورد. بدن شما بیش از آنچه تصور می کنید به مواد غذایی نیازمند است و مواد غذای زیادی هست که خود و کودک در حال رشدتان را در دوران شیردهی تقویت می نماید. بهترین این غذاها را در این فصل خواهید یافت.

پایان اغلب کتاب های بارداری

معمولاً اغلب کتاب های مرتبط با بارداری به همین جا ختم خواهند شد ولی در مرحله پس از زایمان نیز کارهای زیادی در بدن شما انجام می پذیرد که نمی توان آن ها را به سادگی نادیده گرفت. حدود 40 هفته طول کشید که شکم تان آنقدر بزرگ شد تا به کودک شما اجازه دهد درونش مراحل رشد را طی کند. پس نباید آن را به این سادگی فراموش کنید. این بدن مجموعه کامل و جدیدی از نیازها است. شکم لازم است به شکل دوران قبل از بارداری برگردد. رحم شما باید جداً ترمیم شود و عضلات و پوست بعد از آن همه کشیده شدن و بدشکلی باید بار دیگر بازسازی نمایند. بدن به یک مراقبت ملایم نیاز دارد و شما می توانید در دوره پس از زایمان با انتخاب غذاهای سالم بدن تان را یاری کنید. ما مطمئنیم شما می دانید که افسردگی در دوران پس از زایمان نگران کننده است. تخمین نشان می دهد افسردگی پس از زایمان در 3 تا 20 درصد مادران رخ می دهد. علت شناخته شده ای برای افسردگی پس از زایمان وجود ندارد ولی با بررسی تغییرات عمده زندگی که شما تازه متحمل شده اید، نوسانات زیاد هورمونی و خستگی های اجتناب ناپذیر در اثر الگوهای نامنظم خواب، تعجبی نیست که مادران مقداری پستی و بلندی های عاطفی را تجربه کنند.

نیازهای غذایی برای باروری

پیدا کردن یک رژیم غذایی کامل برای هر کسی کاری غیر ممکن است ولی بعضی قوانین غذایی کلیدی هست که ما می توانیم به آن ها زندگی کنیم. در پائین راهنماهای غذایی برای خانم هایی در سن بارداری پیشهاد شده است. یادتان باشد که یک رژیم غذایی سالم رژیمی است که انواع مواد غذایی مغذی را داشته باشد (البته باید بدانید که  شیرینی جات، نوشابه ها و انواع آب نبات ها از گروه غذاهای مناسب نیستند. متأسفم!) یک بدن سالم نه تنها می تواند درست کار کرده و امکان باردار شدن بهتری داشته بلکه احساس خوبی هم دارد. در حالی که بعضی زوج ها خیلی راحت باردار می شوند کسانی هم هستند که باردار شدن آن ها به این سادگی نیست. چه باردار شدن برایتان مشکل باشد و چه نباشد، می خواهید اگر کودک اولتان هست بهترین شرایط ممکن را برایش فراهم آورده و اگر کودک اولتان نیست، باز هم به بهترین مواد غذایی در دسترس تان دست یابید ولی غذاهای مناسب خوردن فقط برای بالا بردن شانس باردار شدن نیست بلکه و رژیم غذایی سالم قبل از بارداری با سلامتی کودک و کاهش خطر مشکلات دوران بارداری هم مرتبط است.  

آداب تغذیه دوران بارداری در اسلام

امروزه اهمیت غذا و اثر آن بر روح و جسم آدمی بر کسی پوشیده نیست و تربیت که از اهداف بوجود آمدن انسان است از غذای فرد تاثیر زیادی می‌گیرد. اولین مسئله‌ای که در تشکیل شخصیت فرد نقش دارد توجه به نخستین مرحله رشد یعنی نطفه است. تغذیه تاثیرات غیر قابل انکاری بر کودک از لحاظ رفتاری و شخصیتی دارد. هر فرد از از ترکیب دو سلول نر و ماده به وجود می‌آید. نطفه‌ای که از ترکیب سلولی  یک فرد به وجود می‌آید اثرات بسیار زیادی  بر رشد و رفتار و شخصیت روحی فرد خواهد گذاشت. بعضی از اهل معرفت می‌گویند که لقمه بذر است. و وقتی بذر خوب باشد، زراعت هم خوب است. در نتیجه میوه عالی و مرغوب می‌شود و خوردن حلال اثرش در تمام احوال انسان ظاهر می‌شود. به خصوص در رغبت به اطاعت خدا و در کیفیت عبادت، طوری که برای آیه مبارکه «ثُمَّ تَلِینُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّـهِ» مصداقی پیدا می‌شود. برخی نیز نظرشان این است که آیه 51 سوره مبارکه مومنون که می‌فرماید «كُلُوا مِنَ ٱلطَّیِّبَاتِ وَٱعْمَلُوا صَالِحًا> می‌تواند اشاره بر این باشد که با خوردن غذاهای پاکیزه است که انسان قدرت و توان بر انجام کارهای خوب و اعمال شایسته را پیدا می‌کند.

پاکیزه بخورید و عمل صالح انجام دهید

با توجه به اینکه نوع تغذیه در روحیات انسان مومن  بسیار موثر است و غذاهای مختلف، آثار اخلاقی متفاوتی دارد. ارتباط این دو جمله روشن می‌شود که می‌فرماید از غذاهای پاکیزه بخورید و عمل صالح انجام دهید. در آیه مبارکه 172 سوره بقره آمده است. «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ ݨݨݨݦٰامَنُوا كُلُوا مِنْ طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّـهِ إِن كُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ 172» اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از نعمتهاى پاكیزه‌اى كه روزى شما كرده‌ایم، بخورید و اگر تنها او را مى‌پرستید خدا را شكر كنید. یکی از اموری که در آن هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد تاثیر غذا در نطفه آدمی است. از دیدگاه اسلام برای این‌که نسل سالم و صالح داشته باشیم دستورالعمل‌هایی بیان شده است

در صورت تمایل برای خرید این کتاب می توانید اقدام نمایید:

مشاهده این محصول در سایت

 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *