کتاب حدیث کسا ترجمه الهی قمشه‌ای + خرید آنلاین با قیمت مناسب

کتاب حدیث کسا ترجمه الهی قمشه‌ای + خرید آنلاین با قیمت مناسب

کتاب حدیث‌ کسا را از انتشارات یاس بهشت بخواهید. این حدیث کلید رفع مشکلات خانوادگی است.
مرحوم آیت الله فاطمی نیا در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌گویند:« علت خیلی از مشکلاتی که ما در خانه هایمان داریم، درگیری‌ها، بداخلاقی‌ها، عصبانیت‌ها، بی‌حوصلگی‌ها، غرغرها، دل شکستن‌ها و … این است که فرشته‌ها درخانه‌ی‌ما نیستند. در خانه‌ما پر نمی‌زنند، ذکر نمی‌گویند! خانه‌ای که در آن پر از  فرشته باشد می‌شود خود بهشت. پر از لطف و صفا و شادی و یاد خدا».
استاد فاطمی‌نیا در ادامه صحبت‌هایشان و در پاسخ به اینکه چه کار کنیم فرشته‌ها مهمان خانه‌مان شوند. به عنوان اولین توصیه‌شان می‌گویند:« زیاد [کتاب] حدیث‌کسا را بخوانید»!

کتاب دعای عهد، زیارت عاشورا، زیارت حضرت زهرا
کتاب دعای عهد، زیارت عاشورا، زیارت حضرت زهرا حدیث کسا

ماجرای حدیث کساء

شیخ عبدالله بحرانی در کتاب «العوالم» با ذکر سند معتبر از جابربن عبدالله انصاری روایت می ‏کند که:

شنیدم از فاطمه زهرا علیها السلام (دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله) که فرمود :روزی پدرم رسول خدا صلی الله علیه وآله برمن وارد شده و فرمود :

السلام علیک یا فاطمه. گفتم :و علیک السلام یا ابتاه. پس فرمود :ای فاطمه من در بدن خود ضعفی احساس می ‏کنم. گفتم :به خدا پناه می ‏برم از اینکه شما ضعیف باشید.

فرمود :ای فاطمه برایم کسای یمانی را بیاور و مرا با آن بپوشان. پس من کساء را آوردم و به آن حضرت پوشاندم و دیدم که صورت او مانند ماه شب چهارده می ‏درخشد،

ساعتی گذشت فرزندم حسن آمد و گفت :السلام علیک یا اماه، گفتم و علیک السلام ای نور چشم و میوه دل من. پس گفت ای مادر نزد شما بوی خوشی همانند بوی جدم رسول خدا صلی الله علیه وآله را می ‏شنوم. گفتم آری او در زیر کسا قرار دارد. پس حسن به سوی کسا رفت و گفت سلام بر شما ای جد بزرگوار من. آیا اجازه می ‏دهید که من داخل کسا شوم؟ پس پدرم فرمود وعلیک السلام ای فرزند من و ای صاحب حوض من. تو اجازه داری وارد شو.پس حسن داخل کسا شد.

ساعتی گذشت که فرزندم حسین وارد شد و گفت السلام علیک یا اماه. گفتم وعلیک السلام ای نور چشم و میوه دل من. پس گفت ای مادر نزد تو بوی خوشی همانند بوی جدم رسول اللّه را می ‏شنوم. گفتم آری فرزند عزیزم جد تو و برادرت در زیر کسا هستند. پس حسین نیز نزد کسا رفت و سلام کرد و گفت و یا جداه ویا من اختاره الله آیا به من اجازه می ‏دهید که داخل کسا شوم؟ رسول خدا فرمود :وعلیک السلام ای فرزند من و ای شافع امت من به تو نیز اجازه دادم. پس حسین داخل کسا شد.

آنگاه پسر عمم اباالحسن علی بن ابیطالب آمد و فرمود السلام علیک یا فاطمه! یا بنت رسول اللّه گفتم و علیک السلام یا ابا الحسن ویا امیرالمومنین. پس فرمود ای فاطمه من نزد تو بوی خوشی می ‏شنوم مثل اینکه بوی برادر و پسر عمم رسول خدا است. گفتم آری او با دو فرزند تو زیر کسا هستند. پس علی نیز به طرف کسا رفت و گفت :السلام علیک یا رسول اللّه آیا به من اجازه می ‏دهید که با شما زیر کسا بیایم؟ رسول خدا فرمود :و علیک السلام ای برادر من و ای جانشین من و ای صاحب لوای من در قیامت، آری به تو اجازه دادم. پس علی داخل کسا شد

سپس من نزد کسا رفتم و گفتم السلام علیک یا رسول اللّه ای پدر آیا به من اجازه می ‏دهید که داخل کسا بیایم؟ رسول خدا فرمود :و علیک السلام ای دختر من و ای پاره تن من به تو نیز اجازه دادم و من نیز داخل کسا شدم،

هنگامی که ما پنج نفر در زیر کسا جمع شدیم پدرم دو طرف کسا را گرفت و دست راست خود را به طرف آسمان بلند کرد و گفت :خدایا اینها اهل بیت من و خواص من و حامیان من هستند، گوشت آنها گوشت من و خون آنها خون من است، آنچه آنان را به درد آورد مرا به درد آورده و آنچه آنان محزون کند مرا محزون کرده و هر کسی با آنان به جنگ برخیزد من با او به جنگ برخواهم خواست و هرکسی با آنان مسالمت و دوستی کند من با او مسالمت خواهم نمود و هرکسی با آنان دشمنی کند من یا او دشمن خواهم بود و هر کس آنان را دوست بدارد من او را دوست خواهم داشت. آنگاه فرمود آنان از من هستند و من از آناننم. خدایا صلوات و برکات و رحمت و غفران و رضوان خود را بر من و بر آنان فروفرست و رجس و پلیدی را از آنان دور نما و آنان را به پاکی کامل برسان.

پس خدای عزوجل به ملائکه خود فرمود :ای ملائکه من و ای ساکنان آسمانها بدانید من آسمان و زمین و ماه و خورشید و فُلک و فَلک را نیافریدم جز به جهت محبت این پنج نفری که در زیر کسا جمع شده‏اند. جبرئیل امین گفت :خدایا کیانند زیر کسا؟ خطاب شد آنها اهل بیت و معدن رسالت یعنی فاطمه و پدر و شوهر و فرزندان او هستند. جبرئیل گفت :خدایا به من اجازه می ‏دهی که به زمین روم و ششمین آنها باشم ؟ خدای عزوجل فرمود به تو اجازه دادم.

پس جبرئیل امین به زمین آمد و سلام کرد و گفت :یا رسول الله علیّ اعلی برشما سلام می ‏رساند و شما را مخصوص تهیت و اکرام می ‏نماید و می ‏فرماید قسم به عزت وجلالم من آسمان برافراشته را و زمین پهناور را و ماه منیر را وخورشید تابان را و فلک دوار را و دریای جاری را و کشتی‏های سیر کننده بر آنها را جز برای محبت وجود شما نیافریدم سپس گفت :خداوند به من اجازه داده است که با شما باشم، آیا شما نیز به من اجازه می ‏دهید یا رسول الله؟ پدر فرمود :و علیک السلام ای امین وحی خدا آری به تو اجازه دادم‏

پس جبرئیل نیز در زیر کسا آمد و به پدرم گفت :خداوند به شما وحی نموده و می ‏فرماید:

« اِنَّما یُریدُ اللَّه لِیُذْهِبَ عَنْکُم الرِّجسَ اَهلَ البَیت وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»

خداوند اراده نموده رجس و پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و شما را به پاکی کامل برساند.

پس امیرالمومنین به رسول خدا گفت :یا رسول الله به من خبر دهید که اجتماع ما در زیر این کسا در نزد خدا چه فضیلتی دارد؟

رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود :قسم به خدائی که مرا به حق به پیامبری مبعوث نمود و به رسالت برگزید خبر ما در زیر این کسا در هیچ محفلی از محافل و مجالس اهل زمین که در آن عده‏ای از شیعیان و دوستان ما حضور داشته باشند بیان نمی ‏شود جز اینکه رحمت خدا بر آنان نازل و ملائکه گرد آنان جمع خواهند شد و برای آنها تا هنگامی که متفرق شوند استغفار خواهند نمود

پس امیرالمؤمنین‏ ‏علیه السلام فرمود :به پروردگار کعبه قسم که ما و شیعیان ما رستگار شدیم.

رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود :یا علی قسم به خدایی که مرا به حق به نبوت مبعوث نمود و به رسالت برگزید هرگز خبر ما در زیر این کسا در هیچ محفل و مجلسی از مجالس اهل زمین که در آن جمعی از شیعیان و محبین ما باشند یاد نمی ‏شود جز اینکه اگر مهموم و غصه‏مندی در میان آنها باشد خداوند غصه واندوه او را برطرف می ‏کند واگر صاحب حاجتی باشد خداوند حاجت او را برآورده می ‏نماید.

آنگاه امیرالمؤمنین فرمود :به خدا سوگند ما و شیعیان ما رستگار و سعادت‏مند شدیم.

حدیث کسا و گره گشایی!

از «آیت الله بهاءالدین» نقل است که یکی از دعاهایی که برای برآوردن حاجت موثر است خواندن حدیث کِساء است.

«آیت الله قاضی طباطبایی» به حدیث کساء بسیار اعتقاد داشت و اگر کسی به ایشان مراجعه می کرد و از مشکلات خود برای ایشان می گفت، در جواب به خواندن [کتاب] حدیث کساء، سفارش می کردند. زمانی که جمعی از مسئولان مملکتی  نزد مرحوم «آیت الله گلپایگانی»  رفتند و دربارۀ جنگ تحمیلی با ایشان صحبت کردند، ایشان در جواب فرمودند: «به حدیث کساء متوسل شوید.»

 

سوگند پیامبر تضمینی بر فضائل حدیث کسا

شاید کامل‌ترین تعریف درباره فضیلت حدیث‌کسا همانی باشد که پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم در این حدیث می‌فرمایند و قبل از گفتن آن سوگند یاد می‌کنند. «سوگند بدان خدائی که مرا به حق به پیامبری برانگیخت و به رسالت و نجات دادن (خلق ) برگزید که ذکر نشود این خبر (و سرگذشت ) ما در انجمن و محفلی از محافل مردم زمین که در آن گروهی از شیعیان و دوستان ما باشند جز آنکه نازل شود بر ایشان رحمت و فرا گیرند ایشان را فرشتگان و برای آنها آمرزش خواهند تا آنگاه که از دور هم پراکنده شوند»

و حضرت دوباره عرض می‌کند:« ای علی سوگند بدانکه مرا بحق به نبوت برانگیخت و به رسالت و نجات دادن (خلق ) برگزید ذکر نشود این خبر (و سرگذشت ) ما درانجمن ومحفلی از محافل مردم زمین که در آن گروهی از شیعیان و دوستان ما باشند و در میان آنها اندوهناکی باشد جز آنکه خدا اندوهش را برطرف کند و نه غمناکی جز آنکه خدا غمش را بگشاید و نه حاجتخواهی باشد جز آنکه خدا حاجتش را برآورد».

کتاب‌های شامل حدیث کسا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *