مشاهده، قیمت و خرید کتاب زیارت عاشورا + فروش عمده

مشاهده، قیمت و خرید کتاب زیارت عاشورا + فروش عمده

کتاب زیارت عاشورا،  زیارتنامه‌ای است که شیعیان برای زیارت امام حسین (ع) (از دور و نزدیک) و یارانش و یادآوری واقعه عاشورا به ویژه در روز عاشـورا می‌خوانند.

این زیارتنامه از امام محمد باقر (ع) نقل شده و نزد شیعه دارای اهمیت بسیاری است.

در متون مذهب شیعه نگاشته‌شده در دوران صفویان، برای خواندن آن و مداومت بر آن ثواب و خاصیت‌های بسیاری نقل شده‌است و به شیعیان توصیه شده که بر خواندن زیارت عاشـورا مبادرت ورزند.

در پایان زیارت عاشورا مستحب است ۲ رکعت نماز و بعد از آن دعای علقمه خوانده شود. 

قدیمی‌ترین سند زیارت عاشـورا از ابن قولیه قمی است در کتاب کامل الزیارات و دیگری شیخ طوسی است که در کتاب «مصباح المتهجد» آورده و به صورت زیر زیارت را نقل می‌کند:

شیخ طوسی از محمد خالد طیالسی، از سیف بن عمیره، از صفوان بن مهران، از جعفر صادق، از علقمه محمد حضرمی، از باقر.

جمعی از بزرگان شیعه در مورد اثبات صحت این سند به تفصیل سخن گفته‌اند:

میرزا ابوالفضل تهرانی (متوفای ۱۳۱۶ هجری قمری) به تفصیل در این رابطه سخن گفته است

فروش ویژه و خرید انواع کتاب زیارت عاشورا

یکایک فرازهای زیارت عاشـورا، سرشار از مفاهیم فاخر و معانی ارزنده‌ای است که نیازمند دقت نظر، تحلیل و بررسی موشکافانه است تا عرصه معنایی و گستره محتوایی آن، به‌خوبی دانسته شود و مجالی شایسته برای بسط فرهنگ ناب حسینی و فهم اندیشه‌های سترگ ولایی فراهم گردد.

از موضوعاتِ محوری در زیارت عاشورا، «سلام و لعن» است. سلام بر امام و شهدا، و لعن بر قاتلان و دشمنان. این سلام و لعن، نمادِ تولّا و تبرّا است که از فروع دین است. لعن افراد بد و کافر و ظالم در قرآن نیز بارها آمده است. اظهار برائت، نشان‌دهندة «موضع» برای یک مؤمن است. تا پایان زیارت عاشورا، این لعن‌ها چندین بار تکرار شده است؛ هم به عنوان کلی و هم با اسم بردن از بعضی‌ها، تا صراحت بیشتری داشته باشد.

یکی از راویان زیارت عاشورا به نام علقمه از امام باقر (ع) پرسید: فدایت شوم برای کسی که در شهر‌های دور از کربلا باشد و در چنین روزی (روز عاشورا) رفتن به سوی قبر آن حضرت برایش ممکن نباشد و بخواهد در این روز از دور زیارتش کند چه ثوابی دارد؟

حضرت در جواب فرمود: من ضمانت می‌کنم کسی که امام حسین را در این روز (با زیارت عاشورا و رعایت آداب آن) از دور زیارت کند تمام آن ثواب‌های از نزدیک برایش نوشته می‌شود.

شما می‌توانید جهت وقف کتاب زیارت عاشورا و چاپ یادبود اقدام کنید:

خدمات چاپ یادبود و وقف برای قرآن و ادعیه

کتاب زیارت عاشورا،  زیارتنامه‌ای است که شیعیان برای زیارت امام حسین (ع) از راه دور و نزدیک و یارانش و یادآوری واقعه عاشورا به ویژه در روز عـاشورا‌ می‌خوانند. به شیعیان توصیه شده که بر خواندن زیارت عاشـورا مبادرت ورزند.

قدیمی‌ترین سند زیارت عاشـورا از ابن قولیه قمی است در کتاب کامل الزیارات و دیگری شیخ طوسی است که در کتاب «مصباح المتهجد» آورده

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *