معجزات درمانی عسل و انگبین ها

معجزات درمانی عسل و انگبین ها

کتاب معجزات درمانی عسل و انگبین‌ها به بررسی این نعمت با برکت پرداخته و با راهنمایی و  نسخه پیچی توسط دکتر دریایی برای درمان امراض گوناگون به  شما کمک می‌کند . در زبان پارسى انگبین و در زبان عربى عسل و در زبان انگلیسى هانى honey نامیده مى‏شود. عسل اکسیر، والا و ارزشمندى است که در تمام طول تاریخ به عنوان یک غذاى خوش‏ طعم و یک داروى شفابخش مورد توجه بشر قرار گرفته است، طورى که گذشتگان آن را مظهر پاکى و خلوص و همچنین نشانه قدرت و جوان مردى مى‏ دانستند. در یونان و روم ‏باستان عسل را مظهر برکت، نماد عشق و زیبایى دانسته و مصریان، مالیات خود را بر اساس آن می پرداختند.

معجزات درمانی عسل و انگبین‌ها

آنچه در این کتاب پیش رو دارید:

فصل اوّل: آشنایى با شگفتى‏هاى زنبور عسل است که از شناخت و نحوه ساختکندوى جدید، و خانه‏سازى زنبور عسل و نحوه کار آن و محاوره زنبوران عسل و لطایف قرآن در آن، اشاره دارد. هوشمندى زنبوران عسل از دیگر دانستنى‏هاى شگرف این موجود ارزنده و مهندسان ممتاز شهدآفرین خلقت، در خصوص درس‏ها و آموزه‏هاى زنبور عسل، نقش گیاهان در تولید عسل، سیر تحولات زندگى زنبور عسل، ابزار کار زنبوران عسل، نظم و انضباط و تقسیم کار در میان زنبوران، بى‏نهایت بزرگ و بى‏نهایت کوچک سخن به میان مى‏آورد.

فصل دوم:  به زنبور عسل و فرآیند جمع‏آورى شهد گل‏ها، آب‏گیرى از شهد عسلى فرآیند تبدیل شهد به عسل، مبداء عسـل، تغلـیظ شـهد، نکات جالب تـوحیدى در زنبور عسل، غذاى ملکه زنبور عسل، ماهیت عسل، رنگ‏هاى گوناگون عسل، خصوصیات فیزیکى و شیمیایى عسل، تبلور یا شکرک زدن عسل، عسل شکرى و خواص عمومى اختصاص دارد.

فصل سوم: به جایگاه عسل در قرآن و معارف دینى و روایات اسلامى، مفهوم لغوى و شناسنامه عسل و دیدگاه تطبیقى طب نوین با معارف دینى در مورد عسل و فرمول یک نوشیدنى مفید از امام رضا علیه‏السلام با بهره‏گیرى از عسل، نگاهى به مقاله دین و دنیا در سایت مرکز مطالعات اسلامى سوریه، تعریف عسل، تاریخچه عسل، مواد اولیه عسل، قندها و عسل، عسل و دیابت اشاره مى‏کند.

فصل چهارم: در خصوص عسل طبیعى و خالص، ویژگى‏هاى انحصارى عسل، استانداردها عسل در ایران، عسل، معجون پیچیده آفرینش، انواع عسل بر مبناى نوع گیاه، ترکیب شیمیایى عسل، تقسیم‏بندى تجارى عسل، عسل‏هاى بازار، عسل‏هاى طبى، عسل‏هاى زهرآگین، عسل‏هاى اختصاصى، اصلاح در عسل‏سازى، بازشناخت عسل‏هاى تقلّبى، رنگ‏هاى عسل، خواص عسل بر حسب عناصر مفید، انواع ویتامین‏هاى عسل، حضور آنزیم‏ها و دیاستازها در عسل، استانداردهاى عسل در ایران، استاندارد بین‏المللى عسل، طرح استاندارد عسل براى صادرات مى‏باشد.

فصل پنجم: غربالگرى عسل طبیعى و تقلّبى، شکرک عسل طبیعى، خواص دارویى عسل طبیعى، عسل‏هاى تقلّبى، اجتناب‏ناپذیرى تبلور و شکرک عسل، پژوهش‏هاى آکادمیک در خصوص شکرک زدن عسل، عسل ضدآلرژى و ضدسرطان، عسل‏هاى مصنوعى شیره میوه‏ها، عسل مسموم، شناخت عسل تقلبى، هفت قانون عسل طبیعى را مورد بررسى قرار مى‏دهد.

فصل ششم:  عسل طبیعى در قانون طب و ادبیات کلاسیک ایران، تأیید شفاى عسل در طب نوین، عسل از دیدگاه ابوعلى سینا و در مخزن‏الادویه عقیلى، عسل و گرمى آن در طب سنتى، کاربرد عسل‏درمانى در مورد کودکان، درمان سرفه کودکان با عسل، کاهش استرس و اضطراب به وسیله عسل در رژیم غذایى، عسل و خربزه را شرح و توضیح مى‏دهد.

فصل هفتم: درباره انواع گل‏هاى عسل‏دهنده، خواص عسل انواع گل‏هاى مشهور دارویى و خواص دارویى عسل در بهبود اختلالات و بیمارى‏هاى گوناگون، صحبت به میان مى‏آورد.

فصل هشتم:  داستان گرده‏هاى گل (پولن)، پیدایش و ماهیت گرده گل، مساله گرده گل و پدیده آلرژى، گرده گل به عنوان غذاى پروتئینى زنبور عسل، نحوه جمع‏آورى گرده گل توسط زنبور عسل، روش‏هاى تغذیه زنبور عسل با گرده، خواص گرده گل، تأثیر گرده گل بر اندام‏هاى بدن، گرده؛ یک رژیم غذایى کامل، گرده براى تمام گروه‏هاى سنّى، مصارف غذایى گرده، چند نسخه غذایى با گرده، قدمت زنبور عسل و خواص گرده گل، خواص درمانى و غذایى گرده گل را تشریح مى‏کند.

فصل نهم: در زمینه ژل رویال یا شاه‏انگبین یا غذاى خسروانى و خواص شگفت درمانى آن، موارد استفاده از ژل رویال، منشأ پیدایش ژل رویال، جمع‏آورى ژل رویال، خواص فیزیکى و ترکیب شیمیایى ژل رویال، مسائل شگرفى را تبیین مى‏کند.

فصل دهم:  در خصوص برّه‏موم و خواص درمانى آن، نیش و زهر زنبور عسل و خواص دارویى و درمانى آن، منشأَپیدایش برّه‏موم، آنتى‏بیوتیک طبیعى، موم و خواص عسل همراه با موم و  شگفتى‏هاى دیگر را ترسیم مى‏کند.

فصل یازدهم:  به بیان نسخه‏هاى گیاهان دارویى همراه با عسل در درمان بیمارى‏هاى گوناگون همچون آسم، عفونت‏هاى چشم، خستگى‏هاى عصبى و مغزى، تقویت بدن، بیمارهاى مجارى ادرار، پوستى، غدد، زخم‏هاى ناشى از سوختگى، تقویت حافظه، اختلالات کبدى، استخوانى، مفصلى، ناراحتى‏هاى قلبى، عارضه‏هایى مانند سرماخوردگى و آنفلوانزا، مى‏پردازد.

فصل دوازدهم:  اختصاص به تشریح جایگاه عسل‏درمانى در طب نوین با بهره‏گیرى از طب سنّتى دارد، نظریه تفسیرى در خصوص درمان و شفاى عسل از دیدگاه روایات نیز مورد نقد و بررسى قرار مى‏گیرد. در این فصل از شأن ارزشمند عسل در مورد درمان انواع بیمارى‏ها با استناد به شواهد دقیق تجربى در کشورهاى جهان سخن به میان آمده و با تکیه بر ژرفاى آزمون‏هاى درمانىِ بالینى، مستندات آزمونى، تبیین گردیده است که هر یک از عناوین شاخص درمانى انواع اختلالات و بیمارى‏ها، توسط نیروى شگفت درمانى عسل، مى‏تواند سرفصل مباحث پژوهشى دانشوران اندیشمند حیطه آزمون‏هاى بالینى و طبى قرار گیرد. سرفصل‏هاى درمانگر عسل در بهبود بیمارى‏ها را مى‏توان به مثابه الگوهاى درمانى در جوامع اسلامى مورد عمل و پیگیرى قرار داد به ویژه آن که درمان به وسیله این گونه نسخه ‏ها و  رمان‏ها باتجربیات مکرر پژوهشى به اثبات رسیده و اهمیت و موقعیت کاربردى آن توسط پژوهشگران عرصه آزمون‏هاى بالینى تأیید گردیده است.

فصل سیزدهم: در این فصل از معجزات غذایى و درمانى انگبین‏ها و منّ‏هاى گیاهى مطالب ارزنده، ارائه و تشریح شده است، گزها، ماده شیرینى هستند که در اثر نیش حشرات خاصى و یا در اثر شکافى که به برگ‏ها وارد مى‏شود، از گیاه به خارج تراوش مى‏شوند و داراى انواع گوناگونى هستند، گز علفى، گز انگبین و منّ‏ها که داراى خواص غذایى و درمانى گسترده‏اى در میان طیف وسیع گیاهان دارند. نکته ظریف تکوینى در پیدایش انگبین‏هاى گیاهى و تفاوت آنها با عسل یا انگبین‏هاى حیوانى، فراوان است، لیکن خداوند متعال آن را معیار گزینش مزاج‏هاى گرم قرار داده است، اثر لینت‏بخش آن در دستگاه گوارش و تأثیرات شگرف آن در ساماندهى سیستم عصبى و دستگاه تنفسى و پاکسازى و تصفیه دستگاه گوارش، خون و جلوگیرى از بیمارى‏ها و عفونت‏ها از دیگر معجزات شگفت این مواد درمانگر
غذایى و دارویى است، شیرخشت، ترنجبین، بید خشت، گزانگبین، گز خوانسار، از محصولات متنوع گزها و انگبین‏ها و منّ‏ها هستند که از خواص غذایى و دارویى فراوان برخوردارند.

فصل چهارددهم: آخرین فصل این مجموعه در خصوص پیشگامان موفق عرصه زنبوردارى و تولید عسل و خلاصه محتواى کتاب، تصاویر و منابع و رفرانس‏هاى مکتوب و مستند آن  مى‏باشد که هر یک بیانگر مطالبى است ارزنده که متواضعانه تقدیم حضور علاقمندان گردیده است.

 

در پایان این مقاله بخشی از کتاب معجزات درمانی عسل و انگبین ها را به صورت دانلود رایگان در اختیار مخاطبان عزیز قرار می‌دهیم

در صورت تمایل برای خرید این کتاب می توانید اقدام نمایید:

مشاهده این محصول در سایت

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *