کتاب زیارت ناحیه مقدسه (معرفی + فروش ویژه)

کتاب زیارت ناحیه مقدسه: زیارت ناحیه مقدسه از زیارات مطلقه است.

یعنی در هر زمانی – عاشورا و غیر عاشورا – می توان با آن امام حسین (ع) را زیارت کرد.

برخی از سخنان گهربار حضرت ولی عصر (عج) به صورت توقیع (نامه) از ایشان صادر شده است.

این سخنان به توقیعات آن بزرگوار معروف هستند که به برخی از نواب خود یا برخی از بزرگان دیگر مرقوم فرموده اند.

برخی از این توقیعات زیارات و دعاهایی است که از ناحیه آن بزرگوار به دست مردم رسیده است و زیارت آل یاسین یا دعای افتتاح از این جمله اند.

یکی از این توقیعات به زیارت ناحیه مقدسه  مشهور شده است.

این زیارت با سلام بر پیامبران الهى و اولیاى دین، ائمه اطهار (ع) آغاز می شود. سپس، با سلام بر امام حسین (ع) و یاران با وفایش ادامه می یابد. پس از آن، به شرح کامل اوصاف و سیره امام حسین (ع) پیش از قیام، دلدادگی حضرت مهدی (ع) به او، زمینه­ هاى قیام حضرت می‌پردازد.

سپس با توصیف صحنه کربلا، شرح شهادت و مصایب آن حضرت و عزادار شدن تمام عالم و موجودات زمینى و آسمانى ادامه می‌یابد.

در پایان، با توسل به ساحت قدس ائمه اطهار و دعا در پیشگاه خداوند متعال، پایان مى‌­پذیرد.

زیارت ناحیه مقدسه

زیارت ناحیه مقدسه و سند آن

زیارت ناحیه مقدسه معروف، داراى سند صحیح و معتبر است که از امام زمان (ع) به صورت «توقیع» به یکى از نایبان خاص آن حضرت صادر شده است .
این زیارت از طریق راویان احادیث اهل بیت (ع)، به شیخ مفید و سید مرتضی، سپس به ابن المشهدى و از او به سیدبن طاووس، علامه مجلسى و دیگران رسیده است.
این زیارت که در آن امام مهدی (عج) جد شهید خود امام حسین (ع) را زیارت کرده­اند، از لحاظ محتوا و متن نیز موافق اعتقادات شیعه و هماهنگ و هم­سو با سایر زیارات است.
این کتاب از مدارک و منابع بحارالانوار علامه مجلسی است و به نام های المزار، المزار الکبیر، المزار القدیم و مزار ابن المشهدی معروف شده است.
علامه مجلسی درباره این کتاب می گوید: «کتاب بزرگی در زیارات است و از کیفیت اسنادش فهمیده می شود که کتاب معتبری است.

فروش ویژه و خرید کتاب زیارت ناحیه مقدسه

زیارت ناحیه مقدسه و زمان خواندن آن

زیارت ناحیه مقدسه مثل زیارت عاشورا که در روز عاشورا خوانده می شود برای روز عاشورا وارد شده اما در غیر روز عاشورا نیز خوانده می‌شود، چون این زیارت اختصاص به زمان خاصی نظیر روز عاشورا ندارد. به عبارت دیگر از زیارت‌های مطلقه (بدون قید زمان) می‌باشد.در این رابطه شیخ مفید به عنوان اولین ناقل زیارت ناحیه مقدسه و شیخ محمد ابن مشهدی فرموده‌اند: زیارت ناحیه مقدسه مخصوص روز عاشورا است ولی بزرگان دیگر نظیر سید مرتضی، سید بن طاووس، علامه مجلسی این زیارت را مطلقه دانسته‌اند. خصوصا اینکه سید مرتضی آنرا در همه ایام می‌خوانده است.

شما می‌توانید جهت وقف کتاب زیارت ناحیه مقدسه و چاپ یادبود اقدام کنید:

زیارت ناحیه مقدسه زیارتی داراى سند صحیح و معتبر است که از امام زمان (ع) به صورت «توقیع» به یکى از نایبان خاص آن حضرت صادر شده است .

زیارت ناحیه مقدسه از زیارات مطلقه است. یعنی در هر زمانی – عاشورا و غیر عاشورا – می توان با آن امام حسین (ع) را زیارت کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *